Hjem » Blogg » Turdagbok fra Aconcagua 2019

Turdagbok fra Aconcagua 2019

Dette er turdagboken for gruppa som skal til Aconcagua i januar 2019. De skal gå i Tjukken og Lillemors fotspor gjennom Vacasdalen før de skal prøve å nå toppen av Sør-Amerikas høyeste fjell, 6962 meter over havet. Her kan du følge dem på veien mot toppen.

Gruppa reiste fra Norge 11.januar, og denne turdagboken blir oppdatert jevnlig.

Vil du se posisjonen på kartet? Sånn gjør du det:
1. Gå inn på Google Earth
2. Klikk på forstørrelsesglass-symbolet
3. Skriv eller kopier inn posisjonen i søkefeltet
4. Trykk søk

Er du interessert i å være med på neste års tur? Her kan du melde deg på eller kontakte oss for mer informasjon.

29.JANUAR: Base Camp – Los Penitentes – Mendoza

I dag gikk gruppa fra Base Camp, ut gjennom Horconesdalen til Los Penitentes. En lang dagsmarsj, men flott å se fjellet fra andre siden også. Solen skinte i dag også, så turen gikk greit nedover dalen. Vi spiste lunsj i Confluencia camp, hvo det var godt med en pust i bakken og litt mat i skygge. Etter ca. 7 timer kom vi frem til Nasjonalpark-gaten, og vi tok våre siste bilder av Aconcagua for denne gang. Gøy å se helt opp på toppen herfra, tenk at vi var der oppe for noen dager siden!! Etter litt ompakking i Penitentes ble vi kjørt tilbake til Mendoza og kom til hotellet sent på kvelden. Veldig rart å plutselig være tilbake i en by, med lys, lyd og alt som hører med. Men veldig deilig med en dusj og en god hotellseng!

Vi savner fjellet allerede! Tenk for et eventyr dette har vært 🙂

Vil du se posisjonen på kartet kan du søke den opp på Google Earth.

28.JANUAR: Camp 3 – Plaza de Mulas Base Camp (4.300 moh)

I dag har vi gått fra Camp 3 til Plaza de Mulas Base Camp på 4.300 moh. Plaza de Mulas ligger på nordvestsiden av fjellet. Når vi går ned her får vi sett fjellet fra alle sider. Turen fra camp 3 til BC er en eneste lang nedoverbakke på 2000 meter med grus og stein. Den mest effektive måten å gå ned, er å surfe på stein nedover, og de raskeste i gruppa gjorde turen unna på utrolige 2,5 time!!

Det er ganske spektakulært å sitte her i BC og titte opp på fjellet vi var på toppen av i går. Tenk for et eventyr vi har vært på – og snart går det mot slutten. Før vi avslutter denne fantastiske turen, skal vi fortsette å sitte litt til her i solveggen og nyte den kalde drikken vi har fått. Vi er selvfølgelig slitne, men samtidig utrulig fornøyd 😀 I tillegg har vi fått tatt en dusj, så Base Camp er for oss det beste 5-stjerners hotellet vi kunne fått akkurat nå!

Hver og en i gruppa har bidratt til at denne turen har blitt så bra! Jeg (Sissel) er utrulig stolt av alle sammen for at de har pushet seg selv, jobbet som et dreamteam og for alltid å ha et smil på lur, og ikke minst: godt humør!

I morgen skal vi gå herfra og tilbake til Los Penitentes. Derfra går turen videre til Mendoza, og en velfortjent biffmiddag og en hotellseng!

På toppen av Aconcagua 6962 moh
«Expediciones Condor»

27.JANUAR: Camp 3 – Toppen av Aconcagua (6.962 moh) – Camp 3

Gjengen startet å gå kl. 05:00 i dag tidlig (kl. 09:00 norsk tid) og kl. 14:15 stod alle sammen på toppen av ACONCAGUA 6.962 moh!!

For en gjeng – så sinnsjukt rått! Alle kom trygt ned igjen og har det bra nå. Men etter 14 timer på tur har soveposen aldri fristet mer. Det er en sliten gjeng som legger seg for lading. Mer oppdatering kommer når vi kommer oss ned til Base Camp i morgen.

– Yann, Sebastian, Berit, Anne Marit, Ivar, Kristoffer, Hilde, Inger-Lise og Guide Sissel.

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.637923, -70,018636
Vil du se posisjonen på kartet kan du søke den opp på Google Earth.

26.JANUAR: Camp 2 – Camp 3, Camp Colera (6.000 moh)

Hei fra camp 3! Alle kom seg fint hit i dag, i nydelig vær. Solen skinner, og utsikten er utrolig!

Alle 8 er nå klare for toppstøt i morgen. Jeg (Sissel) er så utrulig stolt av alle sammen for å ha kommet helt hit! Nå gjenstår bare den siste tunge finalen. Det tar mellom 8-10 timer til toppen, og før vi setter bena våre tilbake i camp går det nok fort 14-15 timer. Uansett hvordan det går i morgen er de alle vinnere. De sover nå høyere enn de noengang har vært før!

Tenk for et eventyr!

Til alle dere som venter spent hjemme: Kryss fingrene for oss! Vi starter kl. 05:00 i morgen tidlig (søndag) mot toppen! Det betyr kl. 09:00 norsk tid. Det blir tungt og vi må virkelig grave fram alt vi har igjen.

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.637978, -70,018658

Aconcagua_Colera3
Aconcagua, Camp 3. Foto: Rebecca Hjellegjerde
Aconcagua_Colera
Aconcagua, Colera-camp 3 Foto: Andreas Berge
Aconcagua-Camp2-camp3-tl2
Aconcagua, Mellom Camp2 og camp3. Foto: Andreas Berge, Tjukken og Lillemor 2

25.JANUAR: Hviledag i Camp 2 (5.500 moh)

I dag har vi hatt hviledag her i camp 2. For første gang på turen våknet vi opp til litt ruskevær. Snø i lufta, og skyer som lekte sisten med sola og litt mer vind. Men vi har hatt noen fine timer ute mellom snøbygene! Vi har også øvd på å ta av og på stegjern med votter, og på stegjernteknikk på snøen. Selv om det ikke er masse snø her på Aconcagua nå, så bruker vi stegjern store deler av oppstøtet, så viktig å øve i forkant.

I morgen flytter vi opp til camp 3, Camp Colera, på 6.000 moh. Det er siste camp før toppen. Her skal vi spise, drikke og lade opp i en natt før vi skal gå mot toppen søndag morgen. Værmeldingene ser lovende ut, med klart vær og lite vind. Gruppa er veldig spente, men de klarer seg utrulig bra i høyden så det er lovende for turen videre! 🙂

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.630425, -70,001621
Vil du se posisjonen på kartet kan du søke den opp på Google Earth.

24.JANUAR: Camp 1 – Camp 2 (5.500 moh)

Heisann bloggen, og alle som følger eventyret vårt her i Argentina! I dag flyttet vi fra Camp 1 (4.900 moh) til Camp 2 på (5.500 moh). Vi hadde en flott tur opp hit, som tok oss kun 3,5 time! FOR en gjeng! #råskapinaction

På veien åpnet også utsikten over Andesfjellene seg foran oss, og det er en mektig skue når vi er på høyde med mange av fjelltoppene rundt oss! Kan nesten ikke forklares – må oppleves 😉

Vel fremme i camp har vi begynt å få rutinene i orden. Drikker masse, får i oss nok mat, samt ikke legge seg rett ned selv om det kanskje frister mest (kort forklart: man puster oftere i våken tilstand vs når du sover – får da i seg mer oksygen og dette er viktig i høyden). På menyen til middag stod det i dag Real Turmat, og vi er ikke lei det helt enda – heldigvis 🙂

Da klokken bikket 20:00 hadde de fleste krøpet ned i soveposene. Det blir fort kaldt her når sola går ned og da er det deilig å gjemme seg i posen.

Dagens helt er Berit: hun fanget teltet til Hilde og Inger-Lise når det ble tatt av vinden når vi slo ned camp i dag morges!

I morgen er det hviledag igjen her i camp 2, og vi har rigget oss klare med lydbøker, sudoku, podcast og kortstokk.

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.630391 -70,001600

aconcagua-camp1-TL2
camp1, aconcagua. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2.

23.JANUAR: Hviledag i Camp 1 (4.900 moh)

Yann hilser så mye til familien: Solveig, Laila, Kristine og alle andre 🙂 Han har også laget en fin liten oppskrift på hvordan man går på do her på nesten 5.000 moh. Man trenger:
– Et telt
– En campingstol med do-ring
– En plastikkpose å feste til stolen
– En tom flaske med stor åpning i nærheten.
Jentene har det ikke så enkelt som gutta, siden «resultatet» ikke må blandes (det ene i pose og det andre i flaske). Men vi har fått god trening og begynner å bli flinke 😀

Hviledagen har ellers gått rolig for seg, ikke gjort så mye annet enn å titte på utsikten, høre på lydbok og ligget rett ut på liggeunderlaget. Vi har, utrolig nok, fortsatt strålende sol og lite vind. Sjelden kost med så lenge stabilt vær her nede, så vi nyter hver dag. I morgen flytter vi til camp 2 på 5.500 moh.

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.638053, -69.977525

Aconcagua-Base Camp-Camp1-snøvær-TL2
Mellom Base Camp og Camp1. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2. Slik så det ut da Cecilie og Truls gikk her i fjor. Slik er det absolutt ikke nå 🙂

22.JANUAR: Base Camp – Camp 1 (4.900 moh)

Ivar hilser hjem: «I dag flytter vi fra base camp til camp 1. Siden jeg er så stor og sterk, pakket jeg masse i sekken min. Det endte med en ganske tung bæretur i fjellet. Ekstra godt å komme frem i dag. Savner jentene hjemme, men vet de har det bra ;)»

Dagens høydepunkt fra gruppa:
1. At det ikke er sånne innpåslitne fluer her i camp 1.
2. At vi kom frem til ferdig oppsatte telt! Tusen takk snille portere! 😀

Dagens nedtur:
At Anne Marit valgte laks til middag, for det er hun egentlig ikke noe glad i. Haha (Men hun spiste opp maten sin altså)

Ellers har vi svært lite å klage over. Var tidvis tungt i bakkene for alle i dag, men vi kan ikke klage når alle er friske og raske og solen fortsetter å steike her i fjellene. Livet på tur er rett og slett helt herlig synes vi.

Og til dere som har lurt på hvorfor vi kaller ekspedisjonen vår Condor: Det er fordi vi flyr over fjellene og ingenting kan stoppe oss (håper vi) 😀

-God natt, evt god morgen Norge fra Expediciones Condor i camp 1.

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.638053, -69.977525

Aconcagua-Bace Camp_Plaza Argentina-TL2
Bace Camp, Plaza Argentina. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2
Aconcagua-Base Camp-Camp1-TL2
Mellom Base Camp og Camp1. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2

21.JANUAR: Hviledag i Base Camp (4.200 moh)

I dag har vi hatt en ny hviledag! Solen skinner fremdeles fra skyfri himmel, så vi prøver å finne skygge for å ikke bli svidd under den argentinske solen. Vi har også pakket litt igjen. Begynner å bli gode på det nå 😉 Denne gangen er det pakking av hva som skal bli igjen her i BC og hva som skal bli med oss videre opp i fjellet. Vi gleder oss veldig til å komme oss lenger opp, selv om livet her i BC er veldig behagelig.

Dagens høydepunkt: Taco til lunsj! 😀 😀

Vil du se posisjonen på kartet kan du søke den opp på Google Earth.

Hviledager er deilig, men vi er klare til å flytte oss oppover fjellet nå 🙂
Dagens høydepunkt!
Det Argentinske flagget
Veldig klare til middag selv om vi ikke har vært så mye i aktivitet i dag

20.JANUAR: BC – Camp 1 (4.900 moh) – BC

Kjære turdagboka vår! I går kveld begynte plutselig bakken å riste i 22-tiden. Det var et lite jordskjelv som varte i ca. 1 min. Vi var alle trygge her i Base Camp, vi merket ikke noe annet enn at bakken ristet litt og de fleste sov seg gjennom hele.

Etter en god frokost i dag morges var vi klare for vår første tur opp til camp 1 (4.900 moh). Bæredagen er både for at vi skal få en akklimatiseringstur og for å bære opp deler av utstyret vårt så det ikke blir så tungt neste gang vi skal opp dit. Vi hadde strålende vær i dag også, så det var varmt og godt oppover de bratte bakkene. Gruppa var kjempeflinke og jobbet jevnt og trutt hele veien. Turen opp tok oss 5 timer, og når vi kom opp tømte vi sekkene våre og tok en god pause i sola. 4.900 moh var også ny høyderekord for mange i gruppa – stor stas!! 😀

Med tomme sekker ble turen ned igjen en lek, og det gikk skikkelig fort. Turen ned tok 1t 10min! Vel nede igjen ble det en velfortjent varm dusj og pasta bolognese til middag. Det var en fornøgd og sigen gjeng som hoppet i soveposene i kveld. I morgen er det ny hviledag her i Base camp.

Vil du se posisjonen på kartet kan du søke den opp på Google Earth.

«Expediciones Condor» i god driv.
Gjengen på vei opp fra Base Camp til Camp 1 for første gang.

En pust i bakken 4.900 moh.

19.JANUAR: Hviledag i Base Camp

Hei og hopp fra Plaza Argentina (4.200 moh)! I dag har vi hatt hviledag. Det var godt nå etter 3 lange dager og mange høydemeter. Har vært strålende sol i hele dag også, og utrolig varmt.

Vi spiste frokost kl. 09, og kl. 10:30 var det tid for legesjekk. Gikk fint med alle sammen 🙂

Dagen har ellers gått med til avslapning. Vi har lest bok, spilt kort, strikket og noen har sett seg rundt i campen. Vi har også pakket lunsjrasjonene våre til dagene i high-camps.

Vi liker base camp livet, men er spente på hva som venter videre. I morgen har vi bæredag til camp 1. Da skal vi bære opp maten og litt av styret vårt. Turen er også en viktig del av akklimatiseringen før vi skal høyere opp på fjellet.

Til info: på oversiktsbilde fra Base Camp (BC) er våre telt de oransje teltene helt til høyre i bildet.

Til info 2: Der ligger flere bilder under 18. januar 😉

Tid for dusj! 🙂

Plaza Argentina 4.200 moh Base Camp. De oransje teltene helt til høyre er våres 🙂

18.JANUAR: Casa de Piedra – Plaza Argentina Base Camp (4.200 moh)

I dag var den lengste gåturen, så i dag stod vi opp enda tidligere. Klokken ringte kl. 05, teltet var nede kl. 06, frokost og avgårde kl. 07. Dagens første utfordring var å krysse den iskalde elva. Halvparten av gruppa vadet over, mens resten haiket med muldyr over. Etter en vellykket elvekryssing var vi klare for turen mot Base Camp. 1000 høydemeter lå foran oss, og solen stekte fra skyfri himmel.

Gruppa imponerte stor med å gå jevnt og trutt i hele dag! Vi er heldige som får gå her i denne flotte naturen, med Aconcagua ruvende foran oss og viser vei langs Relinchos Valley!

Kl. 14 kom vi frem til Plaza Argentina Base Camp (4.200 moh). Her ble vi tatt godt i mot av crewet som jobber her. Vi har vårt eget fellestelt, 3-retters middag og i morgen blir det en dusj. Skikkelig glamping-style 😉

Alle har det bra, men noen kjenner på litt hodepine, noe som er ganske vanlig i denne høyden. Men med en hviledag i morgen satser vi på at de blir tipp topp igjen før vi skal videre oppover fjellet. Akklimatisering tar tid, så hviledagene er viktige for at kroppene våre skal bli vant med den nye høyden. I morgen er det også den obligatoriske legesjekken.

-Gjengen på 4.200 moh, også kalt Expediciones Condor 😉

Aconcagua-Casa de Piedra-TL2
Aconcagua, Casa de Piedra. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2
Aconcagua-Casa de Piedra-BC-TL2
Aconcagua, mellom Casa de Piedra og BC. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2

17.JANUAR: Pampa de Leñas – Casa de Piedra (3.240 moh)

Hei bloggen! I dag spiste vi frokost kl. 07, og var klare til å gå kl. 08. Sol i dag også, men vinden er kjøligere. Mer levelig temperatur for oss nordmenn. Perfekt turvær. Turen til Casa de Piedra går videre opp Vacasdalen gjennom et flott terreng med fjell på begge kanter. Gjengen storkoste seg på tur i dag!

Her er noen av dagens høydepunkt som gruppa trakk frem under middagen:
1. Å endelig se Aconcagua!
2. Å vandre i så fantastiske omgivelser.
3. Lunsjen! Vi spiste lunsj i le for vinden, og koste oss i sola. Når vi nærmet oss Casa de Piedra (3.250 moh) fikk vi også vårt første glimt av selve Aconcagua.
4. At det ikke var så varmt som i går.
5. At vi så en flokk med lama (som egentlig heter noe annet, men det har vi glemt)
6. Å komme frem til den fine campen. Vel fremme i camp slo vi opp telt og koste oss i solveggen. Vi fikk grillmat fra Arrieros til middag i dag også, nam nam.

Vi har ikke landet heeelt på navn på ekspedisjonen enda, men satser på vi har noe klart når vi kommer til Base Camp i morgen, hehe 🙂 Alle har det bra og hilser hjem!

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.630928, -69.839293

Aconcagua-Pampas de Lenas-Casa de Piedra-TL2
Aconcagua, Mellom Pampas de Lenas og Casa de Piedra. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2
Aconcagua-Pampas de Lenas-Casa de Piedra-2-TL2

16.JANUAR: Los Penitentes – Pampa de Leñas camp (2.950 moh)

Fjellturen er endelig i gang!

Vi kjørte noen minutter fra Los Penitentes og sjekket så inn i nasjonalparken hos park rangerne ved Punta de Vacas. Deretter begynte vi å gå – endelig! Vi har vært heldige med været de første dagene og har også i dag hatt strålende sol. På grunn av det varme været har vi vært veldig påpasselig med å drikke mye, samt smøre oss med solkrem.

Vi gikk langs Rio de las Vacas og etter ca 13 km kom vi til vår første camp, Pampas de Leñas, 2950 moh. Vel fremme i camp disket lokale Arrieros (cowboyene som har ansvaret for muldyrene) opp med nydelig kjøtt direkte fra grillen. Perfekt avslutning på dagen! Vi skal starte tidlig å gå i morgen, så de fleste gikk tidlig til sengs. Med et stort smil rundt munnen 😀

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.751971, -69.807430

Aconcagua-Punta de Vacas_TL2
Rangerstation ved inngangen til Punta de Vacas. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2
Aconcagua-Pampas de Lenas-TL2
Pampas de Lenas lokale helter. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2

15.JANUAR: Akklimatiseringstur i Los Penitentes

Vi våknet til strålende sol i dag! Etter en god frokost pakket vi ferdig alle matrasjonene våre og alt av utstyr som skal sendes med muldyrene. Når vi var ferdig med det praktiske stod skianlegget utenfor døren klar for dyst. Det ble en akklimatiseringstur opp til 3000 moh etter lunsj. Det var flott utsikt og alle var i kjempeform! Nå er det èn siste sjekk at alt er med og en siste dusj på en god stund. Om en knapp time (kl. 20:00) skal vi ete middag, det skal bli godt 🙂

I morgen begynner vi å gå, og vi gleder oss veldig! Gjengen har fått i oppgave å finne et navn på ekspedisjonen, så dere får vente i spenning på hva det blir 😉

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.838058, -69.848499

Lageret i Los Penitentes. I dag har vi pakket alle matrasjonene for hele turen
En glad gjeng på 3000 moh
Akklimatiseringstur i skianlegget

14.JANUAR: Vi nærmer oss fjellene!

I dag reiste vi fra regnet i Mendoza til sola i Los Penitentes. Dette er en liten skiresort som ligger på veien mellom Mendoza og Santiago. Vi brukte store deler av den 3 timer lange kjøreturen på å gjette hvor høye fjelltoppene i området er. De ligger på 3800 moh – tenk at vi skal nesten dobbelt så høyt!

Før vi sjekket inn på hotellet vi skal bo på i to netter, fikk vi bært inn all baggasjen på lageret. Det er her vi skal gjøre de siste forberedelsene før turen innover dalen starter. Det betyr blant annet å pakke all matrasjon vi skal ha med oss på hele turen og gjøre klart utstyr som skal fraktes med muldyrene. Siden Los Penitentes ligger på 2580 moh begynner vi akklimatiseringen vår allerede her og i morgen er planen å gå en tur i skianlegget. Det blåser ofte mye i dette området, og i dag var ingen unntak. Heldigvis tittet solen fram i tillegg 🙂

Vi gleder oss til å røre på kroppen i morgen!

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.838058, -69.848499

Aconcagua-Penitentes_TL2
Lageret i Los Penitentes. Foto: Sveinung Svendsen, Tjukken og Lillemor 2

12.JANUAR: HOLA MENDOZA

Etter 24 timer på reisefot var det deilig å endelig komme frem til hotellet i Mendoza. Her er det sol og 29 varmegrader! Stor overgang fra vinter og kulde hjemme. Turen ned gikk bra, alle mann og all bagasje kom trygt frem 🙂 Nå ligger noen ved bassenget og slapper av, mens andre har tatt seg en tur rundt i byen for å bli litt kjent. Om noen timer skal vi ut å spise middag, og jeg tipper det er noen som har lyst på argentinsk biff! 🙂

Klokka her i Argentina ligger 4 timer bak Norge. Så når klokka er 12:00 hjemme er den 08:00 her.

Gruppa ligger nå på følgende posisjon: -32.877911, -68.864571

Aconcagua_2019_flyplass_ventetid
En liten hvil i sola i Buenos Aires mens vi venter på siste flighten til Mendoza
Aconcagua_2019_mendoza_basseng
Sommer, sol og basseng – Det nytes max før fjellturen starter og solseng blir byttet ut med telt

11.JANUAR: NÅ REISER VI TIL ARGENTINA!

Endelig er dagen som vi har ventet så lenge på her! I dag setter vi oss på flyet til Argentina, med kurs for Aconcagua!

Om få dager står vi der Cecilie og Truls gjør på bildet under – I Vacasdalen mellom Pampa de Lenas og Casa de Piedra og titter opp på det høyeste fjellet i Sør-Amerika! Smak litt på den setningen. Et av verdens høyeste fjell. 6962 meter høyt. Ganske rått – og deltagerne er helt rå som skal dit å prøve på toppen!!

Det kommer til å bli tungt. Det kommer til å bli vondt. Det kommer til å koste alt vi har å nå toppen. Men i belønning får vi oppleve fjellene, folka, utsiktene og det å jobbe mot et mål sammen som et team! Det er opplevelser og en reise vi kommer til å huske lenge etter turen er over!

Tenk for et eventyr!

– Sissel, Guide for Bergans Adventures

aconcagua_view
Truls Svendsen og Cecilie Skog ser mot Aconcagua i det fjerne. Foto: Sveinung Svendsen

Grønland 2018 – Team Amundsen

team_amundsen_2018

Dette er turdagboken for Team Amundsen som skal krysse Grønland i mai 2018. De skal gå fra Kangerlussuaq i vest til Isortoq i øst – et 600 km langt eventyr med ski og pulk. Her kan du følge dem på veien. Team Amundsen består av Anders, Ole Tom, Jørgen, Arne, Mari, Ranveig, Bettina, Lise og […]

Vanskelighetsgrader på turene våre

404 Ikke funnet

Lurer du på om turen passer for deg? Hvor krevende en tur er bestemmes blant annet av antall høydemeter, lengde på turen og om det stilles tekniske krav til ferdigheter. Alle våre turer innebærer aktiviteter som i en eller annen grad er fysiske. Vi går i fjellet, padler kajakk, går på ski eller klatrer for […]

Tjukken og Lillemor er tilbake med ny sesong

Tjukken og Lillemor 2

Sist Cecilie Skog og Truls Svendsen var på tur sammen, krysset de Grønland på ski. Det ble tv-serie av den 600km lange skituren over isen og forberedelsene de to gjorde i forkant. Serien Tjukken & Lillemor ble kjapt en suksess når den ble sendt på TV2 i 2013. Nå er de tilbake med sesong 2, […]